בין אם הם מפעילים מסע לבוש, שותלים עצים או מנקים לאחר אסון טבע, מתנדבים מאפשרים לך להגיע לכמה שיותר מוטבים עם המשימה שלך. לאחר ביצוע העבודה הקשה של גיוס המתנדבים שלך, הארגון שלך צריך לתעדף בניית מערכות יחסים ולשמור על תמיכתם לטווח ארוך.
זה המקום שבו נכנסת לפעולה אסטרטגיית מעורבות מתנדבים חזקה – כזו שמעודדת אנשים להמשיך להירשם לעבודות התנדבות ומרגשת אותם לגבי הדרכים שבהן הם יכולים לעשות טוב יותר בקהילות שלהם.
כמובן, אסטרטגיית המעורבות שלך תכלול משימות כמו אופטימיזציה של אופן הפעלת תוכנית ההתנדבות שלך וכיוונון עדין של הגישה שלך להזמנת מתנדבים לתרום. אבל האם ידעת שאתה יכול להשתמש גם באתר מעוצב היטב כדי ליצור קשר עם המתנדבים שלך על בסיס קבוע?
זה נכון – האתר שלך יכול להיות כלי יעיל לתקשורת עם המתנדבים הנוכחיים שלך, שיתוף השפעת התוכנית על המשימה שלך, הכרה בתרומת המתנדבים שלך ואפילו גיוס אנשים נוספים לתוכנית שלך. בוא נצלול לשלוש דרכים שבהן תוכל למשוך מתנדבים באתר האינטרנט שלך.
1. צור דף נחיתה ספציפי למתנדבים.
הדרך הראשונה שבה אתה יכול לערב מתנדבים באתר שלך היא להקים בית מקוון לתוכנית ההתנדבות שלך עם דף נחיתה ספציפי למתנדבים באתר. דף זה צריך להיות נגיש בקלות מהתפריט הראשי של האתר שלך ועליו להכיל את הרכיבים הבאים:

סקירה כללית של תכנית ההתנדבות. ספק תיאור קצר של מה כוללת תוכנית ההתנדבות שלך, כולל דוגמאות להזדמנויות התנדבות טיפוסיות. אתה יכול גם לספק את פרטי הקשר של מנהל המתנדבים שלך, שבהם יכולים המתנדבים להשתמש כדי לקבל מענה לשאלותיהם.
טופס הרשמה לתוכנית מתנדבים: טופס הרשמה מציע לך הזדמנות ללכוד מידע ראשוני חשוב על מתנדבים חדשים, כמו פרטי קשר בסיסיים והעדפות תזמון. לאחר טופס רישום ראשוני זה, עמותות רבות עשויות לבחור לבדוק את האנשים באמצעות שלבים נוספים בתהליך הרישום. לדוגמה, ייתכן שתרצה לוודא שכל המתנדבים הם בני 18 ומעלה או שלאף אחד מהם אין רקע פלילי.
ויתור (לפי הצורך): התנדבות מסוימת עשויה להיות כרוכה בסיכונים, כמו הרמת חפצים כבדים. הקטנת אחריות משפטית על ידי עבודה עם איש מקצוע משפטי כדי ליצור ויתור ספציפי לתוכנית ההתנדבות שלך ולאירועים שונים.
חומרי הדרכה: דף הנחיתה שלך הוא מקום מצוין לארח חומרי הדרכה, כגון סרטונים ומשאבים כתובים, שאתה דורש מהמתנדבים שלך לעבור לפני שהם לוקחים על עצמם משימות ספציפיות.
פורטל מתנדבים: ייתכן שיש לך משאבי מתנדבים כמו כלי תזמון מקוון או ספרייה מקוונת שברצונך לשמור על אבטחה ונגישה רק ליחידים בתוכנית שלך. הקפד להציע גישה לפורטל המתנדבים שלך בדף הנחיתה שלך.
מידע על מענקי התנדבות:
מענקי מתנדבים הם תרומות כספיות שמעסיקים של מתנדבים נותנים לארגון שלך לאחר שעובד התנדב לפרק זמן מסוים. הבעיה היא שחלק מהעובדים לא יודעים שהמעסיק שלהם מציע מענקי התנדבות או איך להתחיל בתהליך של אבטחת אחד. הקפד לכלול סעיף בדף הנחיתה שלך המספק סקירה כללית של אופן הפעולה של מענקי התנדבות, כך שהמתנדבים שלך יוכלו לנצל את ההזדמנויות הללו!
כלים לשיתוף מדיה חברתית: סביר להניח שכבר יש לך סמלים של מדיה חברתית באתר האינטרנט שלך המעודדים מבקרים לשתף את התוכן שלך עם הרשתות האישיות שלהם. אל תזניח להוסיף את אלה גם לדף הנחיתה שלך בהתנדבות. חיבור האתר שלך לפלטפורמות מדיה חברתית יכול להיות דרך מצוינת להשיג יותר מתנדבים
בנוסף לאירוח מידע ומשאבים חשובים, דף הנחיתה שלך צריך להיות בעל עיצוב חזק.
עליך לוודא שדף הנחיתה שלך נגיש לכל המבקרים, מותאם למכשירים ניידים, וכולל חזותיים משפיעים. כלים שימושיים, בנוסף למראה ותחושה נהדרים, ישאירו את המתנדבים שלך לחזור לעוד!
2. עדכון תדיר של מודעות דרושים מתנדבים.
ייתכן שהעמותה שלך תזדקק למתנדבים שימלאו באופן קבוע תפקידים ספציפיים (כמו דוקטור במוזיאון או סדרן תיאטרון), או שיש לך צרכים כלליים שמשתנים לעתים קרובות. כך או כך, תן למתנדבים שלך לדעת איזה סוג של עזרה אתה מחפש בתוך פרסומי משרות מתנדבים באתר שלך.
פרסומי משרות מתנדבים צריכים לכלול תיאור של התפקיד, כמו גם מחויבות הזמן, המיקום וכל מידע הכרחי אחר (כגון פרטי חניה, קוד לבוש או כישורים נדרשים).
כדי להפוך את פרסומי המשרות הללו לשימושיים הן לגיוס מתנדבים חדשים והן לגיוס מתנדבים קיימים, ודא שאתה שומר אותם מעודכנים כך שהתומכים שלך יוכלו לסמוך על כך שהם מדויקים וכך תוכל למלא את צרכי ההתנדבות הדחופים ביותר שלך.
3. הפק תוכן בלוג קבוע על תוכנית ההתנדבות שלך.
ככל שהמתנדבים שלך מבקרים יותר באתר האינטרנט שלך, כך גדל הסיכוי שהם יבצעו אינטראקציה קבועה עם דף הנחיתה של המתנדבים שלך ויגלשו בפרסומי המשרות שלך בהתנדבות. תן להם סיבה לחזור שוב ושוב על ידי יצירת תוכן חדש על תוכנית ההתנדבות שלך על בסיס קבוע – דרך הבלוג של האתר שלך!
הנה כמה דוגמאות לסוגי פוסטים בבלוג שאתה עשוי לכתוב על התוכנית שלך:
תקציר של יום התנדבות מוצלח: הציעו סקירה של אירוע התנדבות מוצלח, עם סיכום של הישגי היום וכמה תמונות של הצוותשלכם.
זרקור על מתנדב ספציפי: ראיין מתנדב שיש לו תשוקה עמוקה למטרה שלך, השתמש בפוסט שלך כדי להסביר איך הם מצאו את העמותה שלך ומה הם אוהבים בהתנדבות באופן קבוע. סוג זה של פוסטים יכול להניע במיוחד למתנדבים חדשים, ולעזור להם לדמיין את עתידם עם הארגון שלך.

תכונה על שותפים ארגוניים: אם לעמותה שלך יש הסדר התנדבות תאגידי עם עסק מקומי, תוכל ליצור פוסט שבו אתה מדבר על איך נוצרה השותפות שלך ומה אתה מסוגל להשיג ביחד.
לאחר שפרסמת פוסט חדש בבלוג, הקפד לקדם אותו באמצעות הניוזלטר וחשבונות המדיה החברתית של הארגון שלך. אתה יכול לעודד את הקוראים לבדוק את משאבי ההתנדבות האחרים של האתר שלך על ידי קישור אליהם בפוסט.
מעורבות המתנדבים של העמותה שלך חיונית כדי לשמור על תמיכתם במשך שנים רבות, והאתר שלך יכול להיות כלי שימושי לחיזוק אסטרטגיית המעורבות שלך. התחל בשילוב שלושת הטיפים שלנו, וכדי לקחת את המאמצים שלך צעד קדימה, שקול לעבוד עם סוכנות לעיצוב אתרים ללא מטרות רווח כדי להפוך את נכסי האתר המתנדבים שלך לטובים עוד יותר!
קרא גם: